Det finns ju så mycket att se.

Orkade inte blogga mer nyss, stängde ner, kom på att jag inte har nått annat för mig så jag öser på lite till! Trött och hungrig måste vara den sämsta kombinationen. Så segt att inte orka ta tag i någonting samtidigt som man långsamt svälter sig till döds.

En annan sak jag funderat alldeles för mycket på är uttrycket rikedom. Alltså att vara rik kan innebära hundra olika saker för hundra olika personer. Personligen så står inte pengar direkt högt i kurs. Jag skulle antagligen bry mig betydligt mer om pengar om det var något jag hade ont om. Missförstå mig rätt, jag är inte RIK på något sätt men jag har inga problem med pengar i det livet jag lever nu.

Jag värderar istället social livskvalitet högt. Vilket är mycket svårare att skaffa tycker jag. Kanske är det just därför jag prioriterar som jag gör? Men om man kunde köpa lycka skulle nog alla vilja ha pengar i en annan utsträckning, och vad tråkigt allt skulle bli om pengar var det enda som spelade roll, men samtidigt enklare.

Jag borde skaffa dagbok istället för blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0