Är jag superman på riktigt?

Hej bloggen. Förlåt för extremt dåligt bloggande men det har på varit ganska så fullt upp. På riktigt. Simon kom hem och har spenderat oförskämt mycket tid hos mig, det tackar vi för! Han har varit så saknad. Samtidigt som jag jobbat heltid och haft nattbesök av kvinnlig karaktär mer eller mindre resten av nätterna. Men vi kan summera ihop helgen i varje fall och ta en nystart.

Fredagen inleddes med att jag blev väckt 05.30 ute i skogen och det var dags att gå upp. Tog oss till stan och jag klev in i min lägenhet där Simon låg i soffan (huvudet neråt) och hade Moonmeanders stream på, på hög volym dessutom. Jag gjorde frukost och kollade så internet fanns kvar innan jag drog till jobbet en timme tidig. Väl där hann jag klart med det mesta redan innan så jag kunde komma ifrån lite tidigare än vanligt och rakt hem till min hemmafru igen! Efter en omgång makaroner och köttbullar blev det Heroes of Newerth för hela slanten hela natten, till och med Fille tittade förbi en stund då han jobbade men inte hade några körningar.

Lördagen sov jag ut på, så gott det gick. Städade lite i huset och spelade några games med Kartong innan Mysis kom förbi vid 7 tiden. Vi lagade mat, såg på Melodifestivalen och åt chips med dipp (eller dipp utan chips för vissa). Somnade skapligt för någon skulle upp vid 7.

Söndagen (idag) har jag gjort väldigt mycket saker som jag trodde jag aldrig skulle göra. Fröken som åkte till jobbet klockan sju kom tillbaka rätt snart då hon bara skulle mata hundarna. Kunde somna om en stund innan det blev dags att åka dit igen. Blev lite McD på vägen och jag fick en inblick i hur ett hunddagis fungerar! Väldigt väldigt likt ett vanligt dagis skulle jag säga, med undantaget att hundarna inte får leka med varandra, det antar jag att barn får?

Sen drog vi direkt till STALLET! Kan ni förstå? Jag, Linus, i ett stall? Vi tittade inte bara in utan vi gjorde rent hästens lägenhet och fixade mat till den och ledde in alla hästar i sina boxar! Jag trodde jag skulle vara rädd men jag gav en morot till den! Allergibekymren var dessutom som bortblåsta? Jag är fruktansvärt glad. Fick även en inblick i hur det fungerar att ha häst och well, det verkar dyrt men man får tillbaka väldigt mycket. Jag tror att Mys häst i varje fall tyckte om mig :) Den va snäll. Hoppas ni orkade läsa allting. Det är värt det :D

Lite besviken på att hästen var bättre än mig på att posea dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0